Nieuwe locatie en een nieuw programma!

Abonneer in het nieuwe jaar op de plant van de week

Bloemschikken thuis met een mooi pakket of als workshop!

Uit de bestuurstuin

Nieuwe locatie en een nieuw programma!

Abonneer in het nieuwe jaar op de plant van de week.

Bloemschikken thuis met een mooi pakket of als workshop!

De eerste nachtvorst dient zich weer aan. De potten met Agapanthus heb ik toch maar snel binnen gezet en ook de dahliaknollen staan al op een veilig plekje in de schuur.

Ik heb al weer nieuwe ideeën voor mijn tuin volgend jaar. Heerlijk is dat, altijd bezig zijn en nieuwe plannen bedenken. Ik hoop ook dat ik op 3 maart meer inspiratie ga krijgen door de lezing van Aasta over beplantingsplannen. Het is altijd lastig om van tevoren te bedenken hoe planten goed bij en met elkaar te combineren zijn.

Nieuwe Penningmeester

Wij zijn blij met Kim, die na onze oproep in de vorige nieuwsbrief onmiddellijk aangaf komend jaar Raymond als eerste penningmeester te willen vervangen.

Nieuwe locatie,  Adjudant H.P.Kosterstraat 5, 3313 AM, Dordrecht

U heeft al kunnen lezen dat wij geen genoeg kunnen krijgen van het bloemschikken thuis of op locatie. We hebben nu een nieuwe locatie gevonden bij de Volière en wij zijn blij dat we hier een nieuw onderkomen hebben kunnen krijgen voor onze activiteiten. Het is een gebouw met voldoende plaats voor lezingen en workshops en met een tuin eromheen die nog volop in ontwikkeling is. Er is bovendien voldoende plaats om er een plantjesmarkt te houden of andere buitenactiviteiten te organiseren.

Nieuw programma

In ons programma voor volgend jaar kunt u lezen dat wij hier ook actief aan mee gaan doen.  Wij starten op 13 januari met onze Nieuwjaarslezing. De lezing wordt gegeven door Aasta de Vries, landschapsarchitect bij de gemeente Dordrecht en bij het Voedselbos Buitenzinnig. Meer informatie komt in de nieuwsbrief van januari 2021.  Deze lezing is de aanzet tot de lezing op 3 maart, waarop het onderwerp zal zijn: hoe een goed beplantingsplan te maken. Wij willen altijd een mooie border en welke keuzes maak je dan en hoe ga je dit aanpakken. Wij gaan dit in de loop van het komend jaar ook in praktijk brengen in de tuin van de Volière.

Nieuw! lustrum in voorbereiding

In 2022, om precies te zijn op 17 januari, bestaat onze afdeling 140 jaar en in aanloop tot dit feestelijke jaar organiseren we een aantal activiteiten.

Groei&Bloei Dordrecht gaat dit jaar de tuin rond de Volière gestalte geven onder leiding van landschapsarchitect Aasta de Vries. Er zullen tal van vrijwilligers mee aan de slag gaan en als u ook eens als vrijwilliger een dagje wilt meehelpen dan zou dat prachtig zijn.

Fotowedstrijd

In het kader van ons jubileum in 2022 organiseert onze afdeling een fotowedstrijd voor de leden over het gehele jaar 2021.  Het thema is: de 4 jaargetijden.

De voorwaarden staan op onze site.

We starten natuurlijk met de winter, waarbij we de tuin, het balkon en omgeving als onderwerp hebben. U mag 3 foto's insturen vanaf 1 januari tot eind maart.

Er komt een expositie van de 12 beste foto's , waarin de vier jaargetijden te zien zijn, op de Nieuwjaarsbijeenkomst van 2022.

Plant van de week

Hovenier Wim Paul van der Ploeg heeft een mooi aanbod voor iedereen die van planten houdt. Voor € 19,95 per jaar ontvang je elke week een e-mail met wetenswaardigheden over geschikte planten voor jouw tuin en helpt jou aan nieuwe, inspirerende ideeën. Van de € 19,95 gaat € 7  naar onze afdeling. Zie voor meer info onze website.

Wij proberen zo creatief mogelijk veilige activiteiten te bedenken om toch maar gezellig met onze planten bezig te zijn.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  Dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook: www.facebook.com/Groei-Bloei-Dordrecht-750801841719006/

Wij hopen u weer te ontmoeten bij een van deze activiteiten. Dit alles natuurlijk onder voorbehoud dat alle activiteiten ook weer veilig te organiseren zijn.

Wij hanteren de 1.5 meter en nemen alle gezondheidsregels in acht.

Onze email adressen:

Vice- voorzitter en webmaster: Els Chrispijn  groeidordt(at)gmail.com

Secretaris: Jeanne Steeghs secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

Penningmeester: Raymond de Lepper  penningmeester.groeidordt(at)gmail.com

Nieuwe penningmeester 2021: Kim Schelvis kimschelvis(at)hotmail.com

2e penningmeester en ledenadministratie: Annemarie Bakker leden.groeidordt@gmail.com