April en mei: geen activiteiten

• Juni: 13 juni 'smorgens geveltuinen wandeling en 's middags workshop bij het duurzaamheidcentrum Weizigt met als thema: de levende tuin.

• 20 juni: open tuinenroute

• Juni: Bloemschikken?

We leven in een bijzondere tijd, waarin we vooral op onszelf, ons huis en onze tuin zijn aangewezen. Op 9 maart stonden wij op de algemene ledenvergadering als enthousiast bestuur van 6 mensen klaar om allerlei leuke evenementen te organiseren.

Inmiddels heeft u als lid van Groei&Bloei een leuke kaart ontvangen en onze activiteiten staan nu tijdens de coronacirisis even stil. Op 1 juni gaan wij hopelijk weer actief van start, maar voorlopig zijn wij gehouden aan de maatregelen van de overheid.

Misschien bent u ook aan de klusjes begonnen waar nooit veel tijd voor was; ik ben begonnen het zevenblad weg te halen dat vooral altijd tussen de wortels van struiken het moeilijkste weg te halen is.

Na de informatie van Robert Dokman over het snoeien op 9 maart ben ik ook daar weer volop mee bezig.

In de Groei&Bloei van februari stond precies beschreven hoe ver je de vlinderstruik kunt terugsnoeien. Dat was wel heel rigoureus, maar we gaan zien wat het gaat worden dit jaar.

Mijn tulpen en het speenkruid en combinatie met krokussen in het gras bloeien prachtig en ook de campanula krijgt al bloemetjes.

Gelukkig dat het voorjaar zich aankondigt en alles weer kleur krijgt.

We worden daar toch vrolijk van.

Heeft u uw tuin begin juni weer op orde,

dan vinden Els en ik het leuk om foto's van uw mooie tuin te komen maken voor onze website. Mail naar groeidordt(at)gmail.com of stuur een whatsapp of SMS berichtje naar telnr: 06 28201678 dan maken we een afspraak om foto's te maken.

Wij willen 20 juni een open tuinen dag organiseren voor leden en belangstellenden zodat we allemaal kunnen genieten van uw mooie tuin waar u het hele jaar zo hard aan hebt gewerkt. Heeft u interesse om uw tuin open te stellen? Mail naar groeidordt(at)gmail.com of stuur een whatsapp of SMS berichtje naar telnr: 06 28201678 als u uw tuin open wilt stellen.

Als het mogelijk is willen we 's morgens 13 juni in de binnenstad van Dordrecht een geveltuinen wandeling organiseren. Na de wandeling is er een workshop bij het duurzaamheidcentrum Weizigt met als thema: de levende tuin. Meer informatie over de wandeling en de workshop volgt.

Ook de liefhebbers van het bloemschikken vergeten wij niet. Wij gaan in overleg met Marga nieuwe data afspreken. Als we meer weten krijgt u meer informatie.

Dit alles natuurlijk onder voorbehoud dat alle activiteiten ook weer veilig te organiseren zijn.

Dit zijn de bestuursleden 2020 en de nieuwe mailadressen:

Voorzitter: Marijke Hubers  voorzitter.groeidordt(at)gmail.com

Vice voorzitter en webmaster: Els Chrispijn  groeidordt(at)gmail.com

Secretaris: Jeanne Steeghs secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

2e secretaris: René Korteweg Secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

Penningmeester: Raymond de Lepper  penningmeester.groeidordt(at)gmail.com

2e penningmeester: Annemarie Bakker penningmeester.groeidordt(at)gmail.com  en ledenadministratie

Nieuwsbrief: Marijke Hubers en Els Chrispijn.

Van links naar  rechts Annemarie Bakker, Jeanne Steeghs, Els Chrispijn, Marijke Hubers, Raymond de Lepper en René Korteweg.

Wij wensen u ondanks deze moeilijke tijd een hele vrolijk pasen