Programma november 2023

• 9 november winterlezing over composteren
  • 15 november workshop natuurfotografie met de mobiele telefoon

Geschubde inktzwam

Tuin van de Volière vlak voor de opening en het 140 jarig bestaan van G&B -Dordt.

Uit de bestuurstuin door Marijke

Wat een regen hebben we al gehad. Alles kletsnat, maar als het droog is en ik een rondje door de tuin maak ruik ik de herfstgeuren en zie ik de rood-, oranje- en geel verkleurende bladeren en dan weet ik weer waarom ik de herfst zo'n mooi jaargetijde vind.

Herfstworkshop woensdag 1 november 2023

Om deze prachtige tijd te vieren, nodigen we jullie graag uit voor onze herfstworkshop op 1 november in De Volière, gelegen aan de H.P.  Kosterstraat 5 in Dordrecht.

Tijdens deze workshop kun je je creativiteit de vrije loop laten en je eigen prachtige herfststuk maken. Of je nu een doorgewinterde bloemschikker bent of net begint, deze workshop biedt voor ieder wat wils.

Hier zijn de details:

• Datum: 1 november,  aanvang: 19.30 uur, de zaal is open vanaf 19.15 uur-Locatie: De Volière, HP de Kosterstraat 5, Dordrecht
  • Kosten: voor leden 24.50 en niet-leden 29.50
  • Deze kosten zijn inclusief alle benodigde materialen en één kopje koffie of thee om je energie op peil te houden terwijl je aan je herfststuk werkt.

Om je plek te reserveren, vragen we je vriendelijk om vóór 29 oktober een e-mail te sturen naar Marieke Schouten op leden.groeidordt@)gmail.com  Vermeld in je e-mail je naam en het aantal personen waarmee je komt.

Om de betaling te regelen, kun je het verschuldigde bedrag overmaken naar:

NL88 TRIO 0320 5955 79

Let op nieuw bankrekeningnummer!

We kijken ernaar uit om een gezellige en creatieve avond met jullie door te brengen.. Laten we samen genieten van de pracht van de herfst en deze omzetten in unieke bloemstukken!

1 en 15 november Werken in de tuin bij de Volière

Wie komt er helpen de tuin van de Volière bij te houden.

We starten om 10 u tot 12 u. elke even week.

Tuingereedschap is aanwezig.

Iedereen is welkom.

Kom en help ons de tuin mooier te maken.

Workshop fotograferen met je smartphone

Op 15 november geven Trudie en Els een workshop hoe je sprekende smartphone foto's maakt. We beginnen met instellingen en technieken om het maximale uit jouw smartphone te halen. Een smartphone is geen echte camera. Toch kun je er schitterende foto's mee maken. Als je maar weet waar je op moet letten.

Adres: de Volière, Adjudant H.P. Kosterstraat 5, 3313 AM Dordrecht, aanvang 19.30 uur. Kosten  gratis voor leden en € 10 voor niet leden.

Om de betaling te regelen, kun je het verschuldigde bedrag overmaken naar:

NL88 TRIO 0320 5955 79  ten name van Koninklijke Maatschappij Tuinbouw en Plantkunde, afdeling Dordrecht.

Opgeven bij Els Chrispijn   groeidordt(at)gmail.com

Er zijn nog een paar cursus plaatsen vrij.

Voorlopig programma voor het najaar:

• 1 november: Herfst bloemschikken
  • 9 november 1e winterlezing over ' composteren'
  • 15 november: Workshop natuurfotografie met de smartphone
  • 14 november: 2e winderlezing: Rewilding
  • 20 december: Kerst bloemschikken

Extra tip:

Biodivers Dordt

9 november 19.30 uur Winterlezing Composteren kun je leren.

Locatie: de Groeituinen, Patersweg 53

Wij hopen u weer te ontmoeten bij onze activiteiten.

Kijk eens op de site van Dordt Centraal naar de Groene Agenda  aan het begin van iedere maand. Er staan allerlei tips in van buitenactiviteiten waar je aan kunt deelnemen.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057496726169

Onze mailadressen:

Vice voorzitter en webmaster: Els Chrispijn  groeidordt(at)gmail.com

Secretaris: Susan Ensel  secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

Penningmeester: Kim Schelvis  penningmeester.groeidordt(at)gmail.com

2e penningmeester en ledenadministratie: Marieke Schouten leden.groeidordt@gmail.com

Algemeen lid: Corinne Gakes corinne_gakes@hotmail.com

Beeldje in de tuin van de Volière.