Pasen komt eraan!

• 19 april Workshop fotograferen met je mobiel

• 22 april Lezing en workshop inheemse zaden

• 29 april Fotografiewandeling

Uit de bestuurstuin door onze voorzitter

Waar blijft het zonnige, warme voorjaarsweer? We kijken er verlangend naar uit en hopelijk is april wel een betere maand voor ons tuinplezier. Nu kunnen we tussen de buien door eens iets doen. Af en toe hebben we een dag zoals afgelopen woensdagmorgen met heerlijk zacht weer en heel weinig wind. We hebben in de tuin bij de Volière weer hard gewerkt, want er groeit al van alles en we hebben een nieuw stuk dat we gaan beplanten. De prunus staat op veel plaatsen al in bloei, prachtig!

Gelukkig hebben we weer veel activiteiten van onze afdeling voor u beschikbaar.

5 en 19 april Werken in de tuin

Op woensdag 5 en 19 april gaan we aan het werk in de tuin van de Voliere.

We beginnen om 10 u. Iedereen is welkom voor een praatje en kopje koffie maar vooral om te werken in onze  tuin.

Adres: Adjudant H.P. Kosterstraat 5, 3313 AM Dordrecht

Op 15 april vindt de 82e bijenmarkt plaats op het Beverwijksplein. Wij staan er ook in onze Groei&Bloei kraam en verkopen leuke kleine plantjes van Florensis verder staan er groene organisaties en kramen met duurzame produkten uit onze eigen regio. Altijd heel gezellig, u bent allemaal van harte welkom op dit gratis evenement.

Deze workshop is uitgesteld naar het najaar 2023

Op 19 april geven Trudie en Els een workshop hoe je sprekende smartphone foto's maakt. We beginnen met instellingen en technieken om het maximale uit jouw smartphone te halen. Een smartphone is geen echte camera. Toch kun je er schitterende foto's mee maken. Als je maar weet waar je op moet letten.

Adres: de Volière, Adjudant H.P. Kosterstraat 5, 3313 AM Dordrecht, aanvang 19.30 uur. Kosten € ?

Opgeven bij Els Chrispijn - groeidordt(at)gmail.com

Betalen: ING-rekening nummer NL 40 INGB 0000 3718 77 tnv. Pennm KMTP Afd. Dordrecht, o.v.v. Fotograferen met je smartphone

Graag ook uw naam vermelden en uw telefoonnummer. Mocht de workshop niet doorgaan dan kunnen we u bellen.

Uw aanmelding is definitief wanneer de betaling is voldaan

Op 22 april, op nationale zaaidag, is onze 4e biodiversiteitlezing aan de beurt die gehouden wordt in de Stadslandbouwkas de Oude Beer aan de Rijksstraatweg 108. Het is niet alleen een lezing, maar er zijn ook workshops voor groot en klein. Het is interessant om er eens een kijkje te nemen.

Zaterdag 22 april, aanvang 10 u tot 15. u Iedereen is welkom.

Adres: Stadslandbouwkas de Oude Beer aan de Rijksstraatweg 108

Wandelen in het Biesbosch gebied.

Op 29 april houden we een fotografie wandeling om het geleerde van de fotografieworkshop toe te passen in de praktijk. Erg leuk om te zien hoeveel we dan geleerd hebben en een mooie wandeling te maken.

Iedereen is welkom op deze wandeling. U hoeft niet perse foto's te maken.

Waar: nog niet bekend

Start: 10 u

Wij hopen u weer te ontmoeten bij een van deze activiteiten.

Kijk eens in Dordt Centraal naar de Groene Agenda  aan het begin van iedere maand. Er staan allerlei tips in van buitenactiviteiten waar je aan kunt deelnemen.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  Dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057496726169

Onze mailadressen:

Vice voorzitter en webmaster: Els Chrispijn  groeidordt(at)gmail.com

Secretaris: Susan Ensel secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

Penningmeester: Kim Schelvis  penningmeester.groeidordt(at)gmail.com

2e penningmeester en ledenadministratie: Marieke Schouten leden.groeidordt@gmail.com

Algemeen lid: Corinne Gakes info(at)dordrecht.groei.nl

Susan Ensel, onze nieuwe secretaris 2023