We  hebben genoten van de lezing van Gert Fortgens. We hebben een geweldige uitleg gekregen van wat we aanstaande zaterdag kunnen verwachten in de tuinen van Trompenburg.

Op 20 april geeft Gert Fortgens voor onze afdeling een lezing:

‘De Topstukken van Trompenburg Tuinen & Arboretum’.

Gert Fortgens is hortulanus en directeur van het Arboretum Trompenburg. Hij is hier sinds 1992 werkzaam en sinds 1996 als directeur-hortulanus.

Sinds 1 januari 2014 is Trompenburg Tuinen & Arboretum Geregistreerd Museum en lid van de Museumvereniging (www.museumvereniging.nl)! Zoals alle musea heeft ook Trompenburg grote bijzonderheden in haar collectie. In dit geval een plantencollectie bestaande uit bomen, struiken, vaste planten en cactussen!

In zijn rol als ‘Curator of Collections’ zal Gert Fortgens u met een foto-impressie een selectie presenteren van de meest bijzondere stukken uit de zeer uitgebreide plantencollectie van Trompenburg met een uitleg waarom juist dát de topstukken zijn.

Het belooft voor iedere planten- en tuinenliefhebber een heel onderhoudende avond te worden!

Wij hopen u te verwelkomen op woensdag 20 april. Aanvang 19.30 u. in De Volière, Adj. H.P. Kosterstraat 5 te Dordrecht.

De lezing is gratis voor leden. Niet-leden betalen 5 euro per avond, vooraf over te maken op NL 40 INGB 0000 3718 77 tnv  Pennm KMTP Afd. Dordrecht, o.v.v. lezing  Gert Fortgens en de datum.

Opgeven bijinfo@dordrecht.groei.nl