Februari 2022

9 februari bloemschik workshop in de Troubadour

18 februari boompjes oogstdag

De natuur gaat zijn gang in mijn tuin. De sneeuwklokjes bloeien al en de vogels zijn ook druk. Volgens mij hebben ze het voorjaar al een beetje in het hoofd. Ik was afgelopen weekend bezig met de tuinvogeltelling en naast de huismus, pimpelmees, winterkoninkje en merel zag ik zelfs een zanglijster en een bonte specht in mijn tuin. Natuurlijk had ik ervoor gezorgd dat er genoeg lekkers in de tuin te vinden was. De bonte specht komt vooral af op de pindastreng en ik had ook vetbolletjes en vogelzaad opgehangen.

Wat fijn dat we deze maand weer aan de slag kunnen. De workshop Valentijnsbloemschikken van 9 februari is volgeboekt. U kunt zich tot 5 februari nog wel opgeven voor een pakket om het hart thuis te maken. Afhalen pakket tijdens de bloemschikavond 9 februari tussen 19:30 – 21:00 uur.

De locatie is door omstandigheden veranderd in de Troubadour (voorheen de Gravin), Vijverlaan 1002 in Dordrecht, Dubbeldam. Op onze website staat meer informatie.

Ria, onze nieuwe bloemschikdocent heeft een voorjaars-/ Valentijnshart als voorbeeld bedacht. Daar word ik vrolijk van!

Op 18 februari organiseert de organisatie  'Meer Bomen' een boompjesoogstdag op de oude sportvelden waar nu Amstelwijck Midden gebouwd gaat worden. Kom tussen 10.00 en 16.00 uur en neem je eigen spade mee. Zo kun je een boom 'oogsten' en in je eigen tuin zetten en gaan deze gezonde bomen niet verloren!

Kijk eens in het Dordt Centraal krantje naar de Groene Agenda  aan het begin van iedere maand. Er staan allerlei tips in van buitenactiviteiten waar je aan kunt deelnemen.

Noteer alvast in uw agenda de data van maart:

-2 maart houden we de algemene ledenvergadering met aansluitend een lezing over de aanleg van een border in de tuin.

-12 maart organiseren we een fotografiewandeling. Meer info staat de binnenkort site.

-29 maart staat in samenwerking met het IVN een lezing over biodiversiteit in de tuin op het programma.

De tuin bij de Volière

Langzaam komen de werkzaamheden op gang om de tuin aan te leggen. Er zijn al veranderingen aangebracht aan de paden en er is een terras aangelegd.

Nu wordt het tijd om de contouren van de perken in tuin uit te zetten. Als dat gebeurd is dan kan er geplant gaan worden.

Omdat alles met vrijwilligers gedaan wordt kost het wel tijd om zover te komen, maar dit jaar hopen wij dat in ieder geval een deel klaar zal zijn.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  Dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook: www.facebook.com/Groei-Bloei-Dordrecht-750801841719006/

Wij hopen u weer te ontmoeten bij een van deze activiteiten.

Wij hanteren de 1.5 meter en zorgen ervoor zoveel mogelijk de gezondheidsregels in acht te nemen. Dit alles natuurlijk onder voorbehoud dat alle activiteiten ook weer veilig te organiseren zijn.

Secretaris: Jeanne Steeghs secretariaat.groeidordt(at)gmail.com

2e penningmeester:en ledenadministratie: Marieke Schouten leden.groeidordt@gmail.com