Nieuwsbrief september 2023

• 6,13,20 en 27 september Werken in de tuin bij de Volière
  • 7 september rondleiding Florensis

10 september Biodiversiteitswandeling langs gevels, geveltuinen en muurplanten

De dagen worden korter en de warmte verdwijnt langzaam. Regen is prima voor de tuin en de Phloxen, Asters en Rudbeckia doen het goed. Het lijkt of we dit jaar meer bloemen hebben dan anders. Fijn om van te genieten.

De maand september komt eraan en ook weer wat activiteiten voor iedereen. De bloemschikkers moeten nog wachten tot oktober, dan hebben we onze eerste bloemschikavond van het najaar. Ook in november en december gaan wij weer een mooie creatie maken. Het voorbeeld van oktober staat onderaan de nieuwsbrief al afgebeeld!

Op 7 september worden wij om 10.30 uur bij Florensis, Langeweg 79 in Hendrik-Ido-Ambacht verwacht voor een rondleiding. Deze kwekerij, tevens onze sponsor, heeft bij Appeltern de 1e prijs gewonnen met een noviteit, een nieuwe plant! Misschien heeft u het ook gelezen in ons nieuwste blad van Groei&Bloei. Het is interessant om daar eens te horen en zien hoe de professionele kwekers te werk gaan om een mooie plant te kweken. Meer info: https://dordrecht.groei.nl/activiteiten/7-9-rondleiding-bij-florensis

Op 10 september, tijdens het monumentenweekend gaan wij weer wandelen in de stad. Het thema is dit keer: Gevels, geveltuinen en muurplanten. De wandeling start om 11 uur op het Scheffersplein en vandaar gaan wij de natuur en cultuur van onze mooie stad bekijken.

Verder zijn wij nog steeds aan het werk in de tuin bij de Volière. Wij zijn nu bezig met de beplanting van de andere helft van de voortuin. Meestal zijn wij met  zijn drieën of vieren op woensdagmorgen aan het werk tot 12 uur. Het is gezellig werk en er ontstaat zomaar een nieuwe tuincreatie. Iedere keer zijn er nieuwe stekjes of zaden die wij goed kunnen gebruiken. Mocht u ook eens planten over hebben dan zijn ze bij ons welkom. Wij zoeken nu planten die goed onder de struiken geplant kunnen worden.

rondleiding Florensis 7 september

Voorlopig programma voor het najaar:

Extra tip

• 2 september: Liefhebbersmarkt in de Botanische Tuinen in Utrecht

Wij hopen u weer te ontmoeten bij onze activiteiten.

Kijk eens in Dordt Centraal naar de Groene Agenda  aan het begin van iedere maand. Er staan allerlei tips in van buitenactiviteiten waar je aan kunt deelnemen.

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook:  https://www.facebook.com/profile.php?id=100057496726169

Hibiscus syriacus 'OISEAU BLEU'

Onze E-mail adressen